Постинг
28.08.2010 18:45 -
Връзката между пътуването ни из Космоса и конския гъз
На космическия кораб „Кенеди" са разположени два двигателя с ширина 5 фута. Разбира се, конструкторите на кораба са искали да направят тези двигатели по-широки, но не са успели.
Защо?
Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по ж.п. линия, която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5 дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута.
Възниква резонният въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма? Откъде се взе тази цифра?
Оказва се, че ж.п. линиите в Щатите са направени по прототип на английските железници. А в Англия са правили ж.п. вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е .. . 4 фута и 8,5 дюйма.
Но защо?
Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5дюйма.
Ама защо?
Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е .. . правилно се досетихте - 4 фута и 8,5 дюйма.
Накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето. Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина?
Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5 дюйма - това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по-дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.
Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най-висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!
Защо?
Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по ж.п. линия, която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5 дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута.
Възниква резонният въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма? Откъде се взе тази цифра?
Оказва се, че ж.п. линиите в Щатите са направени по прототип на английските железници. А в Англия са правили ж.п. вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е .. . 4 фута и 8,5 дюйма.
Но защо?
Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5дюйма.
Ама защо?
Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е .. . правилно се досетихте - 4 фута и 8,5 дюйма.
Накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето. Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина?
Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5 дюйма - това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по-дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.
Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най-висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!
За разликата между Поклони и покланяне, ...
ЗДРАВЕТО НА ЧОВЕКА Е В ХАРМОНИЯТА МЕЖДУ ...
Между живота и смъртта
ЗДРАВЕТО НА ЧОВЕКА Е В ХАРМОНИЯТА МЕЖДУ ...
Между живота и смъртта
Търсене
За този блог
Гласове: 109